HR medewerker

Doel van de functie

De HR-medewerker ondersteunt de organisatie bij het uitvoeren van personeels- en organisatiebeleid. De nadruk ligt op administratieve HR-processen, personeelsbeheer en advisering bij operationele HR-vraagstukken.
 

Plaats in de organisatie

Verantwoordelijk aan: Algemeen Directeur
Samenwerking met: backoffice en directie
 

Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden

HR-administratie en personeelsbeheer:
- bijhouden en verwerken van personeelsdossiers.
- Opstellen en beheren van arbeidsovereenkomsten, addenda en correspondentie.
- Registratie van verlof, verzuim en uren.

Werving & Selectie:
- Opstellen en plaatsen van (online) vacatures.
- Communicatie met sollicitanten.
- Eerste selectie van sollicitanten en plannen van gesprekken.
- Bijwonen arbeidsvoorwaardengesprekken.

Instroom, doorstroom en uitstroom:
- coördineren van indiensttreding (opstellen personeelsdossier en inwerktraject)
- Bijhouden van functiewijzigingen, verlengingen en contractbeëindigingen.
- Verzorgen van exit-gesprekken en administratieve afronding.

Ondersteuning HR-processen:
- Plannen en uitvoeren van  individuele/functionerings- en beoordelingsgesprekken.
- Signaleren van opleidings- en ontwikkelbehoeften.
- Ondersteunen bij uitvoering van intern opleidingsplan en ontwikkelbehoeften.
- Bijdragen aan beleidsontwikkeling op HR-gebied.

Verzuim & Arbo:
- registreren en monitoren van ziekteverzuim met bijbehorende administratie (tijdig aanleveren van rapportage zoals plan van aanpak).
- Contact onderhouden met de arbodienst en personeel.
- Bewaken van re-integratieprocessen in samenwerking met backoffice.

Overige werkzaamheden:
- up-to-date houden van personeelshandboek en HR-procedures.
- Verzorgen van rapportages.
- Vraagbaak zijn voor medewerkers en leidinggevenden bij HR-gerelateerde zaken.

Functie eisen
- MBO+/HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur richting HRM.
- Ervaring met HR-administratie en personeelsprocessen.
- Kennis van arbeidsrecht en cao Sociaal Werk/Zorg is een pré.

Vaardigheden
- Accuraat, discreet, communicatief vaardig en dienstverlenend.
- Proactief, organisatorisch sterk en goed in prioriteiten stellen.

De sluitingsdatum is vastgesteld op maandag 15 december 2025, de motivatiebrief en CV kunnen gestuurd worden naar info@contentzorg.nl. Voor vragen kunt u contact opnemen met mevrouw J. de la Croix of mevrouw A. Besselink, 0314-820228.